Et abonnement i EasyMe kan give adgang til forskelige ting.

  • Måske bruger du det blot som en nem måde at opkræve løbende betalinger på - f.eks. kontingent i en forening. 
  • Et abonnement kan give adgang til indholdet i en medlemsklub.
  • Et aktivt abonnement gør, at kunden modtager e-mails, du sender til abonnementet - en måde at køre betalte e-mail-klubber på.

En abonnent kan være aktiv, på pause, afsluttet, eller slettet - her får du lige et rids over forskellene:

Aktiv
En aktiv abonnent er præcis hvad du forestiller dig - klienten er tilmeldt et abonnement, og der bliver løbende trukket på klientens kort:

  • Har adgang til sider, der kræver abonnementet for at få adgang
  • Modtager e-mails, som sendes til klienter på abonnementet

Afsluttet
En abonnent står som afsluttet hvis:

  • Abonnementet stopper automatisk efter f.eks. fem rater, og klienten har betalt alle fem, men slutdatoen, som den sidste rate giver adgang til, er endnu ikke nået.
  • Du sletter abonnenten, men vælger, at adgangen til indhold skal vare så længe som der er betalt for (vælger du ikke sådan, forsvinder klienten helt fra oversigten og er så bare "slettet").

Som afsluttet abonnent gælder det at:

  • Man har kun adgang til indhold sålænge der er betalt for, og kun hvis du har valgt det.
  • Man modtager e-mails indtil man enten bliver slettet, eller ens periode udløber (så slettes man automatisk).

Pause
Hvis du har sat en abonnent på pause er betalingerne "fastfrosset". 

Var der f.eks. 19 dage til næste betaling, da du satte en klient på pause, så vil der stadig være 19 date til næste betaling, når abonnenten stopper pausen og går igang igen.

En abonnent på pause:

  • Har ikke adgang til indhold
  • Modtager e-mails, du sender til abonnenter

Slettet
Hvis du sletter en abonnent fra oversigten er hun væk, og vi sletter hendes betalingskort.

Fandt du dit svar?